تکمیل واحد بخار

واحد بخار نیروگاه هریس

تکمیل واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و اتصال به شبکه سراسری

تکمیل واحد بخار نیروگاه انجام شد و در این رابطه مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی هریس به ظرفیت 180 مگاوات امروز به شبکه برق سراسری برق کشور متصل شد.
به گزارش   برق‌نیوز، روح‌اله اسپنانی با اشاره به اینکه سنکرون این واحد ظرفیت تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی هریس را به 490 مگاوات افزایش داده است.    #تکمیل واحد بخار
وی افزود: این واحد، دومین واحد بخاری از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی احداث شده کشور است که بخش گاز آن کلاس F  است. وی راندمان این نیروگاه را بیش از 56 درصد برشمرد و گفت: این مجموعه جزو کاراترین نیروگاه‌های حرارتی کشور است که با بهره‌برداری از آن ضمن افزایش راندمان کل نیروگاه‌های مشور، سالانه 250 مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی خواهد شد که ارزش آن معادل 43 میلیون یورو  است.  #واحد بخار نیروگاه هریس
اسپنانی افزود: این نیروگاه با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از نسل جدید توربین‌های گازی 310 مگاواتی ساخت شرکت آنسالدو ایتالیا در منطقه شمال‌غرب کشور احداث شده است و با بهره‌برداری از بخش بخار آن، پایداری شبکه برق غرب کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.
مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه بهره‌برداری تجاری از واحد بخار این نیروگاه از دی ماه سال جاری آغاز می‌شود.
وی در این‌باره افزود: این نیروگاه جهت رفع مشکلات مربوط به افت ولتاژ در منطقه شمال‌غرب کشور و افزایش ظرفیت شبکه برق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه آذربایجان، استفاده بهینه از سوخت، حفظ محیط زیست و امکان توسعه صنایع در استان آذربایجان شرقی با مشارکت گروه سرمایه‌گذای مولد نیروگاهی هریس در شهرستان هریس استان آذربایجان شرقی احداث شده است.

#صفحه_اصلی